Alla inlägg den 3 december 2009

Av Siv - 3 december 2009 11:12

  Nu börjar julbordens tid.

Igår var det premiär för mig på Broby gård i en trevlig gammal herrgårdsmiljö.

Där saknades inget. Glögg, pepparkakor, sju sorters sill, tre sorters lax, syltor, köttbullar, janssons frestelse, olika gratänger, rökt lammstek,  ostar, korvar och naturligtvis julskinka. Jag hade tänkt avstå från skinka och fläskkött i år men jag kunde inte avhålla mig från att ta en skiva och den var saftig och god. Tanken gick dock till grisen som offrats. Hoppas den haft ett drägligt liv och att vi inte gynnade några djurplågare.


Bilden är från ett enklare bord i hemmet, men där är ju de gamla sakerna, mormors glöggservis, duken jag köpte som nygift, brickan och ljusstaken jag vunnit, nötskålen från Ryssland och tomtarna som ett barnbarn skänkt det som skapar stämning och betyder något  för oss även om det inte är perfekt matchat som i heminredningsreportagen. Se nedan

    

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards