Alla inlägg under februari 2016

Av Siv - 28 februari 2016 09:09

 

Jag fick överta en fin italiensk porslinstallrik som tillhört en vän som avlidit, ett fint minne.

   

På Infra City där jag var på konferens har man en damm med stora färgglade fiskar. Jag tror de heter Koi och lär kosta tusentals kronor, fina är de i alla fall.


Av Siv - 20 februari 2016 14:29

 

Biblioteket hade lördagsöppet så jag gick för att låna några ljudböcker.

Det visade sig att en ung konstnärinna, Yvonne Grahn hade hängt målningar i entren. Jag gillade hennes färger och vissa motiv.

Denna bild hade ett samiskt namn, men jag vet inte om jag kan se något samiskt i tavlan. Jag frågade också vilket som skulle vara upp och ned. Det kunde man bestämma själv fick jag veta.

 

Yvonne har sin atelje Konstgården i Västersälja. Där håller hon målarkurser. Man kanske skulle gå en kurs.


Inne på biblioteket sålde de ut böcker för 2 kr styck. Jag köpte Nora Roberts På slaget tolv och Björn Ranelids Bär ditt barn som den sista droppen vatten. Så jag behövde inte låna något denna gång.

Av Siv - 17 februari 2016 21:46

  Dokumentärfilmen om sångerskan Ulla Billquist är en annorlunda film. Jag tror att många gick och såg den utan att veta vad det var för sorts film. Jag tyckte den var intressant. Kanske lite långsam i sin första del, men mot slutet blev den spännande och man hade velat veta mer.

Hennes sånger är välkända för många än idag. Vem känner inte till : Han är min soldat, någonstans i Sverige. Den kanske mest kända från beredskapsåren på 40-talet.

Av Siv - 16 februari 2016 09:56

 

Stackars hundar, det är jobbigt att köa till toaletten. Fast detta är ett skämt förstås.

Av Siv - 13 februari 2016 00:42

 

I kväll är det Årets hästgala.

Från Sala-Heby är travaren Titan Tabac nominerad till Årets kallblod.

Av Siv - 7 februari 2016 22:33

Det var många fotografer på griffonutställningen så det finns många bilder.

Det var även gott om priser och prisrosetter som synes.

             

Vilken lycka att få träffa 67 gulliga griffoner på nära håll.

Av Siv - 6 februari 2016 11:52

 

Nu måste jag skriva en domarrapport från utställningen i Moskva. Det är inte helt lätt för nästan alla namn och uppgifter i katalogen är skrivet med kyrilliska bokstäver. Tur att jag läste lite ryska i skolan.

Jag skriver naturligvis på engelska och sedan översätts det till ryska till deras klubbtidning som är mycket snygg och innehållsrik.

 



Av Siv - 3 februari 2016 16:17

 

En fartfylld bild på den vinnande Svarta terriern  samt en interiör från Bega Hotel där det var många hästmotiv eftersom det låg invid Hippodromen.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards