Alla inlägg under april 2013

Av Siv - 28 april 2013 21:26

 

Efter två dagars tävlingar i Västerås utsågs en stilig bulldogg till Best in Show. Jag hoppas få bilder av några av mina rasvinnare så småningom.

Av Siv - 25 april 2013 22:53

 

Nu finns det majblommor att köpa. Förra året fick jag inte tag i någon, men i år har jag sett många skolbarn som säljer majblomman och det är en tradition som jag håller på.

 

Hundar på bordet är inte en så vanlig tradition, men när de sitter så här fint bland koppar och glas så är det helt OK för mig.

Av Siv - 23 april 2013 09:20

Om jag har svårt att somna lyssnar jag på en bok på CD och då slappnar jag av och somnar snart.

Vid 2-tiden i natt vaknade jag och skulle då sätta på en CDbok och då totalstrejkade min radio, som varit litet lynnig på sista tiden.

Jag kämpade med tekniken i ett par timmar och kunde inte heller somna om. Tur att man har internet. Jag gick upp och beställde en ny CD-spelare på nätet.

 

Den ska vara här i morgon så det blir väl en sömnlös natt till men sedan kommer min nya rosa dröm. Hoppas den uppfyller förväntningarna för jag är mitt uppe i en bra bok: Ödets hav som utspelar sig i Visby på 1300-talet.

Av Siv - 21 april 2013 14:16

   


Idag sådde jag fröer i småkrukor och sen köpte jag hem Thaimat och jordgubbar. Det blev en härlig lunch i uterummet.

Av Siv - 20 april 2013 14:22

     

Idag formligen exploderade vårblomningen här. Alla vårblommorna kommer på en gång, såväl odlade som vilda.

Det är dessutom högt vattenstånd och många vattendrag i länet är översvämmade. Vi bor en bit ifrån ån så jag tror inte vi behöver vara oroliga.

Av Siv - 15 april 2013 10:00

     

Så här trevligt hade vi under besöket i Tokyo för några år sedan.

Överst körsbärsblom, i mitten promenad i parken och längst ner ett besök på en teppanyaki restaurang.

Av Siv - 13 april 2013 21:38

   

Idag visade jag en powerpointpresentation på Terrierklubben. Temat var hundar jag dömt runt om  i världen. Här är några smakprov från Ungern och Japan. Totalt visade jag ett 50-tal bilder.

Av Siv - 11 april 2013 13:26

 

Blandraser mellan olika dvärghundar har blivit väldigt vanligt. Man kallar dem ibland designerhundar för att det låter bättre än bastard.

Ofta är de ganska söta och det är roligt att klippa dem, fantasin får flöda. Zebbe är en korsning mellan chinese crested och shi tzu sägs det.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards