Alla inlägg under december 2013

Av Siv - 28 december 2013 11:44

De som väljer att "smycka" sin kropp med tatueringar blir ju MÄRKTA FÖR LIVET. Ja, stigmatiserade i mångas ögon.

Är man litet försiktigare och vill larva sig lite kan en låtsastatuering vara kul. Den kan man dra av sig.    

Av Siv - 27 december 2013 11:20

       

Så har vi firat jul. Vi hade allt man kan förvänta sig. En snäll tomte som kom i flygande fläng. Jag såg inga renar, men jag tror han kom med jetplan för jag såg ett sådant.

Vi hade god mat och lagom med julklappar, vad mer kan man önska sig?

 Jo kanske lite mer snö, för det lilla som fanns låg i skitiga högar.

Av Siv - 21 december 2013 00:05

       

Vi hade julbuffé för några vänner idag. Här är några av rätterna:

Ädelcheesecake på pepparkaka

Focaccia med fetacreme, rostad paprika och parmaskinka

Janssons frestelse

Brietårta med honung, nötter och torkad frukt

Favorit blev nog frestelsen, en riktigt svensk smak. God tvåa ädelost och pepparkaka också typiskt svenskt.


Av Siv - 19 december 2013 23:12

 

Det är dags för julhälsningar, men jag skickar inte många per post i år.

Det får bli e-post för min del.

Av Siv - 17 december 2013 15:28

Nu tar jag julledigt. Den sista soppåsen på trimmet innehåller päls från skotte, griffon,  westie och en griffon till.

Nya hundar är välkomna nästa år.

 

Av Siv - 13 december 2013 11:30

    

Har inte sett någon Lucia ännu idag. Får väl gå och köpa några lussebullar själv. Men man kan också äta frukt och godis och kanske dricka glögg och slippa torra saffransbullar.

Av Siv - 8 december 2013 23:45

 

Marthe Norström från rasklubben har skickat bilder på mina vinnande yorkshireterriers.

Speciellt roligt att hanhunden gick vidare och blev Bästa terrier och res. Best in Show 

Av Siv - 8 december 2013 23:19

        Helgen ägnades åt hundar. Det var Stockholmsutställningen och då vädret varit dåligt runt om i Europa var det flera domare som inte kunde komma. Jag fick rycka in och döma några raser och såg därför inget av griffonbedömningen. Asta blev Bäst i rasen och hamnade på podiet.

Efteråt åkte hon och hennes gäng hem till oss och fann sig väl tillrätta i sängen, mina egna hundar ligger i korgarna!

Vi försökte ta gruppbilder på alla våra hundar. Resultatet blev som vanligt med många griffoner på samma bild - lite rörigt!!

   


Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards