Alla inlägg under juni 2010

Av Siv - 29 juni 2010 09:57

Man går nästan på knäna och datorn går på mindre än halvfart, så det är svårt att ladda ner nya bilder just nu. Har i alla fall lyckats få med ett par stiliga hästar som vi träffat under midsommarhelgen. De får duga tillsvidare.  

Av Siv - 26 juni 2010 13:27

  

Det är trevligt att få besök i midsommar, av både två- och fyrbenta vänner

        

Av Siv - 23 juni 2010 14:31

  

     

Hundägare vill gärna ha sin hund nytrimmad och fin till midsommar eller också ska hunden vara med på utställning och då är det extra viktigt att pälsen är vältrimmad.

Nu tänker trimmaren ta ledigt ett par veckor men sedan tar vi nya tag igen.

Av Siv - 21 juni 2010 21:02

  

     

Chihuahuavalparna är nu i en härlig ålder och leker och busar hela tiden.

Det är lika roligt att följa deras utveckling som barnbarnens, men snart är nog hanhundarna utflugna. Lilla tiken stannar hos uppfödaren förstår jag.

Av Siv - 20 juni 2010 18:51

           

Jag var med barnbarnen i stallet idag

och där fick jag bokstavligen en katt bakom örat.           


Denna lilla gulliga sak var så kelig och söt. Alla sex kattungarna var jättesöta med olika roliga färgkombinationer. Hoppas det finns bra hem till dem. Man skulle ju verkligen vilja ta hem en sån söt liten kisse.

Av Siv - 19 juni 2010 21:44

  

Jag funderade i flera år innan jag bestämde mig för att köpa en massagefåtölj.

För 2½ år sedan slog jag till. Det ångrar jag inte. Den är otroligt avkopplande när man är trött och stel i nacke och rygg eller har trötta ömma ben och fötter.

Besökare vill gärna prova den och de flesta blir begeistrade. Det är inte någon speciellt snygg möbel men väldigt skön att ha hemma.

Av Siv - 19 juni 2010 11:17

   Efter att ha sett gårdagens bröllopskonsert på TV rycktes man faktiskt med lite i yran kring dagens bröllop. Det var fina artister och bra program.

Tog en liten hundpromenad i morse och fann vägkanterna fulla av härliga sommarblommor. De är vackrast där de står, men jag tog några lite speciella blommor med hem och satte i en vas som är graverad Juhanni -85 alltså en minnesgåva från en midsommarutsställning i Finland 1985.

Väl hemma arrangerade jag en liten champagnebricka för att ev. kunna skåla för brudparet. Men jag tror vi väntar med att öppna flaskan till i morgon, för då är det nämligen en bröllopsdag som berör oss mer.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards