Alla inlägg under mars 2010

Av Siv - 29 mars 2010 19:34

   Vi har haft vårt årliga våffelkalas. I år var vi 15 personer så det gällde att ha fler än ett våffeljärn på gång.

Vi använde 4 laggar, 4 paket våffelmix, 4 sorters sylt och 1½ l vispgrädde. Det blev säkert mer än 60 våfflor.

     

Av Siv - 24 mars 2010 22:48

 

Idag fick jag dessa snödroppar i ett brev på posten från Västergötland. Vilket härligt vårtecken. Tack för det!

Här hos oss finns inga blommor än bara en massa snö, men det har varit fint promenadväder för hundarna.

  



     

Förra helgen skulle man ha varit i Malmö, dels var det kanske vår där och så hade man fått se en fin dansk skotte vinna best in Show.


    

Av Siv - 20 mars 2010 19:49


 



   SJ var förut hela folkets järnväg. Nu är det olika operatörer på olika järnvägssträckor, vad SJ står för idag vet inte jag.

   Ett annat gammalt känt varumärke som försvunnit är Bröderna Kanolds praliner.

Nu får man trösta sig med annat godis när man är ute och reser med Tågkompaniet eller vad det heter.

Av Siv - 20 mars 2010 10:56

  


Jag hade inte tänkt ha mer is och snö på bloggen, men nu när det har töat ordentligt i flera dagar så hatar man inte vintern lika intensivt längre.

Idag är det dessutom vårdagjämning så vintern är besegrad för denna gång.

Därför tar jag med denna bild som jag fått med snö som smälter och bildar enorma isformationer. Snart porlar vårbäcken och på sina håll blir det nog översvämning. Återkommer i ämnet!

Snart kan man hänga tvätten ute.

  

Av Siv - 16 mars 2010 06:46

  

Vi har sett hans spår i snön och igår skrek han i skogsbrynet. Nu väntar vi bara på att han ska visa sig som han brukar varje vår. "Vår" fasantupp brukar vara väldigt fräck han har t.o.m suttit på fönsterblecket. Troligen såg han väl sin spegelbild i rutan och ville utmana den konkurrerande tuppen. Sedan brukar hans hona också synas och längre fram kommer ungarna. Men de är mycket skygga så de har inte fastnat på bild. Får se hur det går i år. Om bara  den eviga snön försvinner.

             

Av Siv - 12 mars 2010 10:18

  

Det är två år sedan jag var där senast och det känns jättetrist att inte vara med i år. Jag har varit där ganska regelbundet sedan 1961.

Men nu ska jag sitta klistrad vid datorn och följa resultat och direktsändningar, för Cruft´s är något alldeles speciellt som man inte vill missa. Jag vet flera som ska tävla där i år så jag ska hålla tummarna för några.

Av Siv - 7 mars 2010 22:37

 


I morse kl 06.30 var det en härlig soluppgång.

   Kl. 07.30 gick starten i Vasaloppet. Sedan satt man där med dryck och energikakor bakade på recept ur tidningen Buffé och såg 15000 åkare slita i spåret. 

  

Det blev en spännande slutspurt.

Remember Mora Nisses imponerande 9 segrar 1941 - 53, fast då var loppet inte så stort som nu.

Av Siv - 7 mars 2010 20:58

  


Nyligen hade jag en bild på en svart strand. Här kommer en ljuvlig pastellfärgad strand och det är i Wales där en väninna just varit och tagit dessa bilder.

Vi har själva varit mycket på fina sandstränder i Wales, men det har alltid varit på sommaren. Dessa bilder är tagna i mars medan vi här hemma går och pulsar i snö upp till höfterna. 

    

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards