Alla inlägg under januari 2010

Av Siv - 28 januari 2010 11:07

  


I morse var vi helt insnöade, men nu har en vänlig själ som har traktor varit här och banat väg och skottat några gångar så hundarna kan komma ut.

En resa till tätorten som var inplanerad får dock vänta, dumt att ge sig ut i onödan. 

Det blir inga semlor idag men det är kanske nyttigast. Roligt att mina semleskriverier  gav respons. Vi har hunnit med att pröva en sort till hittills.

   

Lejonhuvudena på dagens bilder är från gamla möbler som vi ärvt efter mina morföräldrar, alltså tidigt 1900-tal. 

Att de fick komma med beror på att min favoritblogg ulvus.bloggplatsen.se hade med ett liknande lejonhuvud idag och hon skriver att det har kunglig anknytning.

Mina lejon är säkert inte kungliga, men även enklare folk hade lejon på sina möbler tydligen. Jag lekte att lejonen var riktiga och kröp omkring och låtsades mata dem när jag var hos min mormor.

Av Siv - 22 januari 2010 22:31

Semlor hör till denna årstid.

Törs man erkänna att man gillar detta onyttiga bakverk??

                        

För att ta upp något som verkar intressera så tar jag med en bild från Japan igen.

Instruktion av hur man dömer cairnterrier enligt FCI standard pågår.

50 japanska allrounddomare är åhörare. Det skiljde nämligen en hel del i FCI- standarden och den amerikanska standard man tillämpat där och Japan skulle bli ett FCI-land fullt ut. Två svenska domare var där som "FCI-missionärer".

Av Siv - 21 januari 2010 21:48

Jag tänkte försöka lägga in lite nya bilder på bloggen, men just nu lyckas det inte.


Den enda bild jag lyckades ladda ner är denna från Tokyo som jag tog för flera år sedan. Vad kan jag säga om den, jo den är tagen från Tokyo Towers stadens högsta byggnad.

Storlagen utsikt, men annars kan jag inte berätta så mycket mer.


Jag hade nämligen tänkt lägga in helt andra bilder idag. Men datorn har tagit över så den styr över mig idag. Jag får göra ett nytt försök en annan dag.

Hoppas att vi inte fått ett virus!!  

Av Siv - 15 januari 2010 14:29

  

Efter att inte ha kunnat komma in på min blogg på flera veckor frågade jag mitt intelligenta barnbarn om råd. Han sa att jag skulle pröva att gå in via Internet explorer istället för Firefox, som jag alltid gjort. Det fungerade!! Så enkelt det var, kanske ett tips för andra som har problem med att logga in på sin blogg.

Dåligt att inte bloggplatsen.se svarat på mina mail och kunna ge det rådet. Tur att man har barnbarn.


Igår var jag i vildmarken i Rinkeby och plåtade denna best.

Idag är det rimfrost och vackert, det fanns lite rönnbär kvar till fåglarna.

  

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards