Alla inlägg under september 2017

Av Siv - 28 september 2017 10:29

    Filmen om Ronnie Peterson är absolut så bra som reklamen säger. 

Helt bortsett från tragedin, njöt jag av att se alla 70-talskläder som väckte ungdomsminnen.

Bilderna är lånade på nätet.

Av Siv - 27 september 2017 11:04

Varje höst är det somliga växter som blir som finast strax innan man befarar frost på mina breddgrader.      

Hoppas jag får njuta lite till innan frosten tar dem.

Av Siv - 25 september 2017 21:39

 

Idag var det surströmmingsskiva i grannskapet. Inte är det speciellt gott, men det går att äta och i trevligt sällskap  blir det trevligt. När det är lotteri och man vinner ett par hemstickade raggsockor känner man sig ganska nöjd.
Jag kollade på nätet och ett par liknande sockor kostar 250:- - 300:- så det var ingen dålig vinst jag valde.

 


Av Siv - 23 september 2017 23:27

 

Det är bestämt gott om svamp efter allt regn. Man behöver inte gå ut i skogen och leta. Det här stora exemplaret växte på en gångväg i samhället. Lägg märke till de ovanliga björklöven, jag  tror att de är från en Ornäsbjörk som  är en av björkarterna som har flikiga blad.

Det vore trevligt att hitta lite goda svampar som på bilden här från förra året.

 

Av Siv - 16 september 2017 14:02

   

Svenska kyrkan bjöd på varm korv, dricka, kaffe, kakor och godis på torget. De hade också en tävling och försäljning av Fair Trade varor och det var sång och musik för att påminna folk att rösta i kyrkovalet.

Utanför Coop stod en läcker Pontiac Catalina -65 och glänste.

   

Det var litet extra liv och rörelse i samhället, men det är ovisst om ägarna till de flotta bilarna kommit för gratiskorvens skull.



























Av Siv - 16 september 2017 11:02

Årets skörd av tomater blev verkligen usel. Jag fick dessa två gröna som jag hoppas ska mogna inne samt några små ärtlika som jag inte ens plockade in.

Jämför förra årets färgglada frukter nedan, som jag fick riktigt många av.

  Något som sprider sig själv är jättebalsaminer från grannens tomt. De är mycket invasiva men vackra så jag låter dem stå kvar i år.  

Mindre riskabel är nog denna fina krukväxt som jag fått nyligen.  


Av Siv - 13 september 2017 22:14

 

Vi har ett par hundar på besök några dagar, men de finner sig väl till rätta i TVsoffan med mina hundar.

De är alla släkt, det märks.

 

Gästerna har en egen mjuk skön säng med sig, men den lade mina hundar beslag på.

Av Siv - 7 september 2017 16:34

 

Några av min pappas idrottspriser, huvudsakligen från 40-talet, har fått en hylla i min stuga.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards