Alla inlägg under maj 2013

Av Siv - 29 maj 2013 18:22

       

En av mina favoritpelargoner Orange splash har överlevt vintern och blommar nu. Moderplantan ser litet spretig ut men jag har flera sticklingar som jag hoppas ska ta sig.

Av Siv - 28 maj 2013 09:42

   

Luna hade hört att man kunde vinna pokaler och kokarder på hundutställning.

Junioren Luna fick en grytlapp för sitt EX2, CK och 3:e bästa tik i Österbybruk. Hon ser lite snopen ut, men matte var jättenöjd.

Av Siv - 26 maj 2013 22:44

På utställningen i Österbybruk passade vi på att träna lite extra på uppvisningstekniken.    

Det är många fotografer som vill ta vinnarbilder.

Vid dagens slut lastas dyrgriparna in i bilen.  

Det fanns också andra djur att beskåda utanför konstateljén.    

Av Siv - 25 maj 2013 22:45


   Musikskolans elever spelade och sjöng på torget idag. Det var det enda evenemang jag kunde ta del av för jag måste hem och laga mat år mina gäster.

Av Siv - 23 maj 2013 07:58

Igår invaderades vår trädgård av grävmaskiner och diverse redskap och medföljande jobbare.      

     

Anledningen är att det skall sättas plattor till en gång så att hundarna inte blir så smutsiga när det är blött ute.


   

Just nu är både hundarna och jag skeptiska.

  


     Blir det någonsin fint igen?!

Av Siv - 22 maj 2013 23:30


  Gysinge herrgård ligger vackert belägen vid Dalälven. Där finns många  gamla bruksbyggnader, en vacker natur och älven forsar mäktigt  och är fiskrik. Det ingår i Färnebofjärdens naturskyddsområde och är ett populärt utflyktsmål.

     

Av Siv - 19 maj 2013 08:50

 

Jag har en kungsfågel som häckar på min tomt. Den satt och tittade på mig i morse, men jag hade förstås inte kameran till hands så jag lånar en bild på nätet.

Göken hörs i söder och det är inte ovanligt så här års, men inne i ett samhälle hörs den väl inte så ofta.

Av Siv - 19 maj 2013 01:30

På hembygdsgården firas Ersmäss traditionellt.

Förutom den fasta möbelutställningen hade man kaffe med kakbuffé och en trubadur.      

Det var härligt väder och skönt att sitta ute på den vackra gården och lyssna på välbekanta sånger.


 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards