Alla inlägg under november 2016

Av Siv - 27 november 2016 13:10

 

Det var julmarknad här. Jag köpte lokalt bakat bröd och några ljus och servetter. Det fanns sk retro stjärnor till salu i elaffären och en sådan måste man ju ha.

   

Av Siv - 22 november 2016 23:34

Idag visar jag två jättefina tikar av kortnosiga raser, griffon bruxellois och pekingese.

   

Vissa likheter, men ändå olika, eller hur?

Av Siv - 21 november 2016 05:46

Jag hade några förrättningar i Tärnsjö. Bussarna går inte så ofta så jag fick tid över att se mig om på byn.

Detta var den intressantaste byggnaden i mina ögon.

Jag slank sedan in på Folkets Hus där PRO hade auktion. Jag ropade inte in något och vann inget på mina lotter.

Mina bordsgrannar både köpte och vann diverse, se bilder

   

Lika bra det, för det hade inte varit lätt att ta med sådant på bussen.

Slutligen missade jag bussen hem och fick vänta  nästan en timme och det var kallt ute. Biografen var det enda som var öppet så jag gick in och värmde mig. De skulle visa en Beatlesfilm - men det kom INGEN publik alls- så de ställde in föreställningen och släckte och gick hem kl.19.00

Min buss kom kl 19.10 och jag var den ENDA passageraren, men jag kom hem ordentligt.

Av Siv - 19 november 2016 18:24

   

Det är första advent om en vecka så jag laddade upp med lite ny belysning.

Av Siv - 17 november 2016 22:28

Det sköna trivs i många former.

Här är några ansikten som jag gillar.      

Av Siv - 12 november 2016 00:02

 

Har fått en bild från mitt landställe där det ser ut så här när det blivit plogat på tomten. Inget man längtar till precis.

Av Siv - 7 november 2016 11:07

 

Av en ren slump hittade jag boken : I väntan på Doggo på biblioteket. Jag kände inte till författaren eller boktiteln, men det var en fullträff. Precis vad jag gillar. Rekommendras!

En man som heter Ove tål att läsas om igen, även när man har sett filmen.


Det är skönt med böcker om "vanligt" folk, Inga mord, våld, sadism, religiösa eller andra fantasier om rymden eller andar.

Det är miljöer man kan känna igen, endast lite udda inställning till husdjur, men det ordnar sig på slutet 

Av Siv - 7 november 2016 10:30

 

Nu har vi haft snö i en vecka, alldeles för tidigt tycker jag.

Det blir till att ta inomhusbilder som dessa på hur de olika växterna får tillbringa vintern. 

 

Vissa pelargoner blommar ännu så fint så de får stå inne i värmen.  

Andra har blivit nerklippta liksom fuchsiorna och ska förhoppningsvis övervintra i min svala sommarstuga. 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards