Alla inlägg under november 2013

Av Siv - 30 november 2013 18:16

       

Idag hade ett antal försäljare, föreningar och lokala företag julmarknad med diverse ät- och drickbart och julprylar till salu. Man bjöd på glögg och kaffe.

På loppiset hade man dukat upp med massor av julpynt mm.

Av Siv - 29 november 2013 23:25

 

Har just fått ett meddelande att SKK godkänt en ny ras Ratonero Bodeguon Andaluz, en

Andalusisk råtthund. Alla domare som är allrounder eller gruppallrounder i Terriergruppen är berättigade att döma dem. 

Jag har aldrig sett någon i levande livet, men jag hade med rasen när jag presenterade terriers = råtthundar i olika länder på en domarkonferens för några år sedan. Nu gäller det att plugga vidare om man skulle träffa på rasen i något land. De lär finnas i Finland där man alltid är snabba att anamma all världens tänkbara raser.

Den förevisar vissa likheter med hunden på katalogen i Kortrijk nyligen, men det var nog en Jack  Russell.

 

Av Siv - 27 november 2013 16:43

 

Grannen har satt upp en praktfull belysning i sin flaggstång. Den blir svår att bräcka. Jag tänker inte försöka.

Av Siv - 27 november 2013 00:16

 

Väggbonad från USA tror jag men bilden togs i Australien

Av Siv - 26 november 2013 09:50

Nu är det hög tid att börja planera för julhälsningar, årskrönika, första advent och faktiskt första julbordet nu på torsdag.  

Av Siv - 20 november 2013 11:20

Jag väntar fortfarande på bilder på mina storvinnare, men har några foton på nöjda utställare från olika länder.

Först ett gäng engelska schnauzerutställare som ville ta en gruppbild med domaren då det gått riktigt bra för de flesta.

En belgisk kennel som vunnit med valp och veteran skickade också en bild, nedan.

   

Jag lyckades ta en bild på BIS-4 valpen som var från Frankrike, men uppfödd i Polen och hade en hanhund från mig som far!  

Av Siv - 19 november 2013 20:32

   

Souvernirer ska helst vara små, lätta och gärna ätbara. Dessa hade jag med hem från Belgien.

Av Siv - 18 november 2013 22:48

     

Tidigt i morse åt jag croissanter på flygplatsen i Brussels.

God mat  och sötsaker är ett minne från helgen i Belgien. Exempelvis hjortfilé, hummerpaj, pärlhöna med gåsleverpastej, underbar kokt torskrygg med parmaskinka etc.

Fotona ger ett litet smakprov från dessertbuffén i Kortrijk och ett redan halvätet kakfat till kaffet på hotell Kennedy Park.

Fortsättning följer vartefter jag får fram bilder.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards