Alla inlägg den 26 november 2009

Av Siv - 26 november 2009 22:05

  att respekten för telefonreklamvägrare som gått med i NIX blivit alltmer urvattnad. När vi först gick med i NIX slapp vi nästan all telefonförsäljning. På senare tid ringer det varje vecka folk som vill sälja sådant som vi inte alls vill ha.

Kollade på NIX regler och de säger bara att man ska informera den som ringer oönskat att man är med i NIX och först om samma företag ringer igen lönar det sig att anmala försäljaren. Alltså ganska värdelöst.

En som ringt till mig nyligen hette Kasper och ringde från "Socks for her", men han valde en dålig dag så jag tvivlar på att han återkommer, för det som jag sa gör sig inte i skrift. Om han ringer till någon annan kanske ni ska tala varligt till honom, stackarn.

En kvinna ringde också om något  som hetter Natural .... någonting, men då slängde jag på luren utan att hon fick tala till punkt.

Telefonförsäljning är det jag hatar mest just nu och förstås djurplågeri, men det blir jag så upprörd över att jag inte ens kan skriva om det för närvarande.

Det är tveksamt om det blir någon julskinka på vårt bord i år.

Djurrättsaktivisterna har verkligen lyckats denna gång!

copyright SJ     

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards