Alla inlägg under augusti 2018

Av Siv - 14 augusti 2018 21:33

   

Denna gång fotade jag en Ford Mercury Cab 1969, en Hudson Hornet 1957 och två gamla lastbilar: en Scania Vabis och en liten Ford. Man blir lätt nostalgisk när man minns när gatorna var fulla av sådana fordon.

Av Siv - 14 augusti 2018 08:57

 

Den här glada munken minns jag från barndomen då det serverades svagdricka ur honom hos mormor vid fester.

 

Koppar var väldigt populärt förr, jag tycker fortfarande det är vackert.

 

Jag har samlat på vissa raser.

 

Fina fat som man kan använda eller bara titta på.

 

Det här är inget samlarobjekt, men ganska sällsynt eftersom Kentucky Fried Chicken finns på väldigt få orter i Sverige. Denna köptes i Västerås.


Av Siv - 10 augusti 2018 14:50

   

Snart är det dags för kräftskivor. Så lämpligt då att jag hittade denna "antika" tändsticksask på ett loppis.

Jag är svag för gamla fina saker så här är lite mer som jag inte kunde motstå. Den stadiga pallen får jag säkert nytta av i min stuga.  

 Jag tycker också att gamla bilar är fina, men dem får man oftast nöja sig med att titta på som här vid Mo i Hälsingland.    

Av Siv - 8 augusti 2018 15:28

Jag passade på att skaffa lite nytt och inreda lite när jag var i stugan.

 

Jag hittade tallrikar sådana som mormor hade och har även hennes salt- och pepparströare och annat arvegods.

 

Jag gillar stora tekoppar.

 

Ett överskåp som passar till till min byrå.  

Passade på att flytta om några tavlor i köket.



Av Siv - 7 augusti 2018 21:41

 

Jag var glad att jag hade tagit med en fläkt till min sommarstuga. Den behövdes verkligen.

I skogen var det litet skuggigt så vi kunde göra korta promenader. Det gick att svalka sig med ett bad också fast inte alla gillade det.


     

Av Siv - 5 augusti 2018 11:32

   


Det tycker nog alla är skönt.







Av Siv - 3 augusti 2018 09:37

 

Så här borde det är ut så här års men det är alldeles för varmt och det har regnat för lite så jag fuskar och lägger ut gamla bilder. Sorry.  

      

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards