Alla inlägg under mars 2016

Av Siv - 6 mars 2016 22:48

Nu har det kommit en bild på BIS-2 skotten, ser att jag själv kommmit med i bakgrunden.

Det finns också en bild på mina fina Jack Russell-vinnare.

   

Av Siv - 6 mars 2016 11:45

Jag dömde på Terrierklubben igår. Som domare kan man som regel  inte springa omkring och fotografera.

Jag tog ett par bilder ur ett annorlunda perspektiv och väntar nu på att andra ska komma med bilder på hundar.    

Här är i alla fall BIS-vinnarna. En framgångsrik miniatyrbullterrier på första platsen, en fin skotte som tvåa med domaren herr Gruttner. På tredje platsen en mycket välkänd irländsk terrier som skyms av en stor säck hundmat som han vann. 

Av Siv - 4 mars 2016 11:10

 

Jag brukar undvika att blogga om enskilda personer men gör nu ett undantag för en exceptionell man som har avlidit.

Hasse Lehtinen, en världskänd finsk allrounddomare har gått ut tiden. Jag har följt hans karriär sedan han som rekordung blev domare och dömde första gången i Sverige på K1. Senare lärde jag känna honom väl och har ställt ut många olika raser för honom under årens lopp.

När jag själv blev domare 1970 fick jag mycket stöd och support av honom. Även om vi träffats mer sporadiskt på senare år har jag betraktat honom som en nära vän. 

Hundvärlden blir fattigare utan Hasse.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards