Direktlänk till inlägg 26 januari 2016

Moskvaminnen

Av Siv - 26 januari 2016 11:04

Jag är just hemkommen från en lång weekend i ett vintrigt Moskva. Minus 18 grader och snöiga och hala gator är ett bestående minne.

Ett minne som jag bokstavligen kommer att bära med mig länge är den fantastiska väska som jag fick som present.

Kanske det bästa minnet av resan på ett sätt!!


Något annat som jag inte hade väntat mig var att uppleva jul igen. Ryssarna firar jul vid nyår så alla juldekorationer fanns kvar. De hade fantastiska upplysta julgranar runt om i staden och kring Röda Torget var det helt upplyst och en stor julmarknad pågick. Väldigt fjärran från de hotfulla militärparader vi har sett på TV därifrån.

 

 

I denna vackra ortodoxa kyrka pågick en gudstjänst som var väldigt högtidlig med massor av ljus och rökelse, men där inne fotograferade jag naturligtvis inte.


 

På julmarknaden hade man en riktig gammaldags karusell med hästar, bakom skymtar det upplysta varuhuset GUM.

 


Det var skönt att gå in i värmen i de fantastiska shoppingarkaderna.

 

Man kunde inte vara ute långa stunder. Jag fotode en vän i sällskapet i hans nyinköpta pälsmössa, men på bilden ser man hur frostigt det var och han fick en snöflinga mitt i ansiktet.  



















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Siv - 18 juni 2023 14:02


 

Av Siv - 12 juni 2023 17:29

            Jag dömde några terrierraser på SKK i Gimo. Jag hade jättefina hundar. Här är några av mina vinnare som jag var mycket  nöjd med. ...

Av Siv - 9 maj 2023 07:47


Efter en lång jobbig vinter var det härligt att möta våren i Hälsingland    ...

Av Siv - 26 mars 2023 11:39


  Den här bilden togs 17 mars 2014. Det ser nästan exakt likadant ut idag. Staketet har blivit lite sämre dock. ...

Av Siv - 19 januari 2023 16:26

    Det blev en lugn och fridfull jul.    Tid att träffa släkt och vänner. ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards