Alla inlägg under juli 2014

Av Siv - 9 juli 2014 17:13

 När det finns fina mogna bigarråer att köpa måste jag ha. De är goda, nyttiga och vackra att se på, men de tar fort slut. 



Av Siv - 8 juli 2014 23:55

      

Jag har varit på veteranbilträff. De gamla bilarna är så vackra .Där visades många fina gamla modeller.

Jag åkte i den röda amerikanaren, men jag tyckte också att den svarta Mercedesen var så härlig. Den är årsmodell 1950 så det var så bilar såg ut när man var liten och åkte bil första gångerna. Då var det taxi ett par gånger per år, för ingen man kände hade egen bil då.


Av Siv - 6 juli 2014 10:57

Just nu blommar mycket vita blommor hos mig. Jasminen är i full blom och doftar förföriskt.  

Myskmalvan har spridit sig som ett ogräs och växer upp genom ett vitt rosensnår.  

Förra året fick jag en liten planta som också har tagit sig och blommar för fullt. Jag trodde den hette studentknapp, men på nätet står det att studentknapp är gul. Vad heter då denna lilla söta blomma?

 

Jag har även litet färg här och där för mina borstnejlikor blommar för fullt. Lägg märke till att det växer potatis bland blommorna.

 

Av Siv - 2 juli 2014 10:57

När jag trimmar en terrier är det ett riktigt hantverk. Många kunder åker långt för att få det gjort.

 

Den här foxterrierns ägare har varit kund hos mig i 40 år, med olika hundar förstås.

Denna gång fick jag en påse knäckebröd som "dricks". 

 

Det här jättegoda brödet bakas på ett gårdsbageri här i trakten. Det är också ett riktigt hantverk. Det gillar vi.   

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards