Alla inlägg under juni 2014

Av Siv - 16 juni 2014 08:06

Bosse har varit på hälsokontroll och rabiesvaccination så han kan få hundpass för att resa ut i världen  på hundutställningar när han blir stor.

Av Siv - 14 juni 2014 13:02

  Gamla skolhuset är till salu. Jag undrar vad det blir där. Det är så mysig invändigt så det vore synd att förlora den gamla småskolemiljön med låga ledstänger och klädhängare lågt placerade för småbarnen. 


Av Siv - 10 juni 2014 20:16

Det var nog flera decennier sedan jag köpte en trådrulle. Jag trodde inte mina öron  när jag fick betala 39.95 för en liten rulle vanlig svart sytråd idag. Jag syr inte ofta, men ibland måste man sy i någon knapp eller lägga upp en fåll.

Kanske räcker denna rulle min livstid ut, det får man väl hoppas till det priset.

Av Siv - 6 juni 2014 15:36

         

Svenska flaggans dag firades med nationalsång och underhållning i hembygdsgården. Kommunen bjöd på gratis kaffe med dopp.

Man invigde också den renoverade gamla bagarstugan och bakade knäckebröd som gick åt som smör i solsken.

Ja solen sken faktisk också mellan varven. 

Av Siv - 5 juni 2014 11:03

Jag har köpt en tomatplanta som redan har tomater, är det fusk? Kanske det blir något i år då.


I trädgården samsas vilda och odlade blommor, jag tycker de är lika vackra,

Kaprifolen och de vita rosorna sprider en ljuvlig doft.  

     

Av Siv - 4 juni 2014 23:22

Det är 70 år sedan D day - invasionen i Normandie.

Jag har sett så många filmer och bilder och läst så mycket om denna avgörande dag i Europas och Amerikas historia så jag vill gärna hedra alla som stupade och de som överlevde. Det finns inte så många kvar i livet idag.



     

Kodnamnen Utah, Omaha, Juno, Gold and Sword är etsade i minnet.

Av Siv - 1 juni 2014 22:09

           

Jag tillbringade helgen i idylliska Arboga. Jag hade glömt ladda min kamera, men har fått låna dessa härliga bilder som minne av en mycket trevlig dag. 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards