Alla inlägg under juli 2013

Av Siv - 8 juli 2013 08:14

Om man sitter vid ringsside och bara knäpper sådant som händer framför kameran kan man få lite originella utställningsbilder


 

 

Med förstoringsglas kan man se BIS-vinnande airedaleterriern på bilden ovan, liksom BIS-veteranen och grupptvåan släthåriga foxterriern

 

 

Här är grupptvåan i grupp 9 och husse som omedelbart sänder ut nyheten över hela världen?


Av Siv - 5 juli 2013 19:22

e      

Nu blommar jasminen som är en av mina favoriter sedan barndomens somrar på landet.

Den blå akvilejan är också ett minne från tidiga somrar.

Jag har ytterligare en vacker vit blomma som jag inte vet namnet på i en rabatt.

   

Idag fick jag häckarna klippta, tänk så bra det går när det är proffs med ordentliga hjälpmedel som gör det.

Av Siv - 4 juli 2013 10:32

         

Växtodling är som ett lotteri.

Borstnejlikorna som blommar först andra året blev manglade av snöplogen i vintras, men hälften klarade sig och har fått sällskap av krasse som tycks frodas ordentligt.

Den röda dahlian har jag lyckats övervintra fyra säsonger, medan andra jag köpte samtidigt har dött.

Busken, vars namn jag inte vet grävdes upp för två år sedan då vi drog in fjärrvärme. Jag tänkte kassera den då den låg ovan jord i ca 3 månader, men arbetarna grävde ner den torra busken och nu har den tagit fart i år.

Pydnadstisteln köpte jag för två år sedan och jag trodde den var död, men i år har den fyra friska stänglar.

Jag hade lite kvar av ett kruksalladshuvud och satte i en kruka, se så fin sallad jag fått!

Av Siv - 2 juli 2013 09:50

Hörde på nyheterna att det ska gå att betala med kort på SL så småningom.

Då finns det hopp för mänskligheten. Sedan de införde den mest urbota korkade och krångliga betalningsrutinen någonsin i våras har nog många med mig helt enkelt avstått från att åka med SL in till Stockholms län.

Jag har åkt till andra städer, Uppsala, Enköping, Sala och Västerås utan större besvär, men att åka med SL när man bara ska åka en enstaka resa har varit för besvärligt och komplicerat för mig. Betala med mobilen, ja, men jag vill inte ha något mobilabonnemang och då går inte det heller.

Hoppas de jubelidioter som hittade på systemet med Access blir landsförvisade till någon liten ort på landsbygden, utan bil och mobil några år som straff.

Undrar hur många passagerare SL har gått miste om under denna tid. Senast jag åkte med SL var i februari och då lät en vänlig förare mig åka gratis för annars hade jag fått lov att ta taxi eller gå. Förnuft på lägre nivå alltså - nu tycks lite ha sipprat upp till ledningen också, för inte kan det väl ha varit någon politiker som tänkt till??  


Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards