Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Knäckt av vintern, Telia och Viasat.

Av Siv - 11 mars 2011 06:27

Det var länge sedan jag gjorde ett inlägg i denna blogg.

Det har varit alltför mycket att göra i samband med att vi flyttade för snart två månader. Jag har varit nästan knäckt av allt arbete och allt trassel med Telia och Viasat mm. Egentligen skulle jag skriva ett långt inlägg om hur dessa företagsjättar behandlar den lilla människan som är deras kund. Men jag orkar helt enkelt inte älta det. Jag har tillbringat många timmar i telefon till deras kundtjänst och support och det har kännts som att köra huvudet i väggen. Men hör och häpna efter mycklet tjafs och otrevligheter fick jag till sist rätt och det visade sig att det var de som hade gjort fel.

När inte vårt internet på nya stället fungerade var inte felet hos oss som Telia ville påstå, efter tre veckor skickade de slutligen en tekniker och då var ett kort på deras station trasigt. Det kunde de ha kollat tidigare.

När inte Viasat fungerade skulle jag själv få betala för att få hit en montör igen.

Efter 1 tim och 40 min i telefon lovade de till sist att skicka hit montören som satt upp parabolen. Då upptäcktes att de slagit en märla i antennkabeln. Knappast vad man förväntar sig.

USCH vad jag mått illa av allt detta.

Värst av allt har varit kylan och snön, men det kan man ju inte ringa någonstans och klaga på fast det har nästan knäckt mig!

  

                                 

 
 
Ingen bild

Helena

11 mars 2011 09:36

Hej Siv.

Helena heter jag och jobbar på Viasat.
Tråkigt att höra att det har krånglat med din parabol/tv i samband med din flytt.
Om du vill maila dina uppgifter till mig så ska jag se till att du blir uppringd av någon som kan titta över ditt abonnnemang.
helena@viasat.se

Trevlig helg!

Mvh
Helena
Viasat

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Siv - 18 juni 2023 14:02


 

Av Siv - 12 juni 2023 17:29

            Jag dömde några terrierraser på SKK i Gimo. Jag hade jättefina hundar. Här är några av mina vinnare som jag var mycket  nöjd med. ...

Av Siv - 9 maj 2023 07:47


Efter en lång jobbig vinter var det härligt att möta våren i Hälsingland    ...

Av Siv - 26 mars 2023 11:39


  Den här bilden togs 17 mars 2014. Det ser nästan exakt likadant ut idag. Staketet har blivit lite sämre dock. ...

Av Siv - 19 januari 2023 16:26

    Det blev en lugn och fridfull jul.    Tid att träffa släkt och vänner. ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards