Alla inlägg under november 2009

Av Siv - 6 november 2009 07:55

Någon undrar över bilden i min profil.

Det är två par salt och pepparkar.

Jag såg dem först på en australiensares blogg. Han hade sett dem på en restaurang i Melbourne och sedan en hel massa i olika färger på en marknad. De såg så härliga ut på bilden så jag kände att ett par sådana måste jag absolut ha.

Jag började leta på nätet och jag hittade dem på ebay. Jag bjöd på ett par grön-vita och sedan hittade jag det röd-vita paret och jag fick båda. Kanske blev jag lite besviken att de var så små, men de är rätt söta och faktiskt riktigt praktiska som bordsströare.

Jag blir sugen på att köpa fler olika färger, men nu får det nog räcka. De kom med post från England så portot kostade mer än själva artikeln.



 
    

Av Siv - 5 november 2009 09:30

 

skynda dig att svara, säg vem kan det vara.

Det är en försäljare, ofta någon stackars arbetslös ungdom som blivit tvungen att ta ett telefonförsäljarjobb, det förstår jag väl för ingen människa kan väl vilja ta ett sådan jobb om det finns alternativ. Tänk så hemskt att ha som yrke att försöka lura på folk sådant som de inte vill ha.


Sedan flera år tillbaka är vi med i NIX så vi slipper de flesta telefonförsäljarna, men det finns alltid några som slinker igenom och som påstår att NIX inte gäller för deras försäljning. Men hos oss är det tvärstopp. Jag vill inte tala med någon försäljare. Om jag vill köpa något så tar jag själv kontakt med ett företag. Det finns ju också möjlighet att handla på nätet och att läsa annonser och skicka efter saker på gammalt "hederligt" vis om man inte kan komma till butiken.

Det är ju väldigt trist att telefonförsäljare inte respekterar ord som "NEJ" och "INTE". Man måste alltså bli ohövlig och arg och slänga på luren för att slippa deras svada. En del som ringer talar dessutom fort och otydligt och somliga har obegripliga dialekter och uttal så man förstår inte vad de säger även om man skulle vilja lyssna. Det är ju trist att man måste bli direkt otrevlig själv för att få ha fred i sitt eget hem för påstridiga försäljare. Av princip skulle jag aldrig köpa något av en telefonförsäljare även om det var ett riktigt bra erbjudande. Det enda jag nappar på är när det telefonbolag jag redan valt ringer och erbjuder mig en check på 300:- om jag fortsätter med deras abonnemang ett år till. Tack för det!

Av Siv - 3 november 2009 21:25

 

 Den här elstolpen är avgörande för om vi  får någon ström eller ej. Om det blir fel här får vi ingen el och följdaktligen ingen värme inget vatten eller lyse och kanske det värsta av allt inget internet!!


Det händer några gånger per år och då är man alltid lika oförberedd.


Var ligger ficklampan, var är tändstickorna, varför tappade vi inte upp lite dricksvatten.

Om det är vinter och mörkt och kallt är detta allra värst. Snart blir huset utkylt. Som tur är har vi inte haft några längre strömavbrott på senare år. Hösten -68 minns vi väl, då bodde vi på Södertörn och var utan el och telefon i flera dygn.  Vi bodde i ett gammalt hus så vår kakelugn och vedspis räddade oss och en kull nyfödda valpar den gången.

I ett modernt hus har man dåligt med värmekällor som inte drivs med el.

Nu känns några timmar utan internet som en stor påfrestning. Så bortskämd man har blivit och så beroende av detta kommunikationsmedel som vi endast haft några tiotal år.

Tänk att inte kunna blogga, hemska tanke!!!

Av Siv - 2 november 2009 15:15

 


This butterfly is a gonner, or maybe it is just pining for the Fiords

Av Siv - 2 november 2009 11:23

 

En ny blogg är som ett stort tomrum.

En ny signatur har inget ansikte än.


Vilken karaktär det blir på bloggen är skrivet i stjärnorna.


Ev. kommentarer kan avgöra inriktningen.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards